Probleme cu bugetul la Ploiesti. Sunt restante si probleme care trebuie rezolvate in cel mai scurt timp. Cea mai grava situatie, la termie!

Analiza economico-financiara

Primarul nou ales al municipiului Ploiești, Andrei Volosevici a prezentat public miercurisituația reală, din punct de vedere financiar, a Municipiului Ploiești, ca urmare a analizei pe care a efectuat-o în acest sens.

În acest context, edilula precizat că bugetul înregistrează, la ora actuală, un deficit de aproximativ 50 de milioane lei.

Totodată, oficialel a spus că activitatea de curățenie în cadrul contractului subsecvent este subfinanțată și este nevoie de o rectificare bugetară de 4 milioane lei pentru a se ajunge la suma de 21 de milioane de lei, cât este necesar să fie alocat pentru serviciul de salubritate, curățenie căi publice, în conformitate cu prevederile Acordului-cadru.

Nu vreau să fim vulnerabili la o eventuală reziliere a contractului de salubritate. Față de cei 600 de angajați ai operatorului ,S.C. Rosal Grup S.A., în anul 2012, am găsit, în prezent, doar 200 de salariați, iar pentru a susține întreaga activitatea de curățenie, la nivelul orașului, operatorul de salubritate aduce zilnic de la București aproximativ 50 de angajați. Iau în calcul, dacă serviciul de salubritate nu este prestat în parametri normali, să reziliem acest contract. Nu voi accepta să intrăm din nou în mizerie! ”, a precizat în acest context, primarul Municipiului Ploiești, Andrei Volosevici.

Mentenanța serviciului de iluminat public înregistrează o restanță de 400.000 lei, iar factura pentru iluminatul public are o restanță de 1 milion lei. 1,6 milioane lei reprezintă salariile neplătite la Regia Autonomă de Servicii Publice și 1,7 milioane lei pentru salarii neplătite la S.C. Servicii de Gospodărire Urbană Ploiești S.R.L..

La rândul lor, serviciile pentru dezinfecție și dezinsecție, la nivelul municipiului Ploiești, înregistrează o restanță de 150.000 lei.

De asemenea, facturile restante pentru utilitățile necesare funcționării bazelor sportive din oraș, aflate în administrarea municipalității, însumează 1,8 milioane lei, iar drepturile salariale restante, neplătite antrenorilor și sportivilor, din cadrul acestor structuri, se ridică la suma de 1,3 milioane lei.

La aceste sume se adaugă și diferența de tarif neplătită de la începutul acestui an și subvenția la transportul public, de aprox. 21 de milioane lei.

Totodată, cea mai gravă situație, în prezent, este cea de la termie. Am ajuns la o înțelegere cu reprezentanții operatorului Veolia și vom intra în ședință de Consiliul Local cu o nouă reeșalonare. Ratrapajul și subvenția la căldură pentru iarna 2019-2020 însumează 21,7 milioane lei.

Vreau sa îi mai informez pe cetățeni că, având în vedere și contextul pandemic actual, taxele și impozitele locale nu se vor majora în 2021. Sunt convins că vom depăși această situație cu mult mai mult suport din partea Guvernului și a Consiliului Județean Prahova”, a conchis edilul.