(P) Merită să cumperi o mașină uzată cu mulţi kilometri?

Achiziționarea unei mașini second hand presupune o cheltuială constantă. Este clar, știi că există anumite riscuri, însă punând în balanță avantajele şi dezavantajele, observi că beneficiile sunt mai numeroase.

Şi, când colaborezi cu specialiştii carvertical.com/ro şi intri în posesia unui raport VIN complet, cu istoricul maşinii, riscurile de a pica în plasa samsarilor sunt minimizate. Totuși, nu despre beneficiile unui vehicul second hand dorim să discutăm, ci despre kilometrii. Mai exact, dacă merită să cumperi o maşină cu mulți kilometrii.

Care  este numărul de kilometri optimi pentru a cumpăra maşina?

Discuțiile legate de kilometri sunt multe şi numeroase, dacă privim prin prisma recomandărilor producătorului şi a mecanicului descoperim că la un anumit număr de kilometrii trebuie înlocuite anumite componente, pentru ca vehiculul să funcționeze optim. Amânarea reviziilor şi a înlocuirii componentelor duce la defecțiuni în lanț, fapt ce afectează modul de exploatare a mașinii şi siguranța celor ce o utilizează. 

Dacă vorbim de număr de kilometrii trebuie să știi că la 20.000 km trebuie înlocuite bujiile, la 40.000 km anvelopele, la 90.000 centură de distribuție, dacă lanțul nu este metalic. Acestea nu sunt singurele componente care necesită atenţiă, însă clar, influenţează funcţionarea întregului sistem. 

Un vehicul întreținut corect este unul supus reviziilor periodice de verificare. În timpul acestora sunt înlocuite după caz, uleiul, lichidul de frânare, lichidul de răcire, tensiunea ambreiajului, ştergătoarele de parbriz, alinierea roților. Aceste operațiuni trebuie realizate la fiecare 15.000 km – 20.000 km. 

La aproximativ 30.000 km rulați trebuie înlocuite plăcuţele de frâna, se verifică starea ambreiajului şi sunt lubrifiaţi rulmenţii. Şi la aceasta revizie trebuie înlocuite bujiile şi filtrele. 

La 50.000 km trebuie înlocuite anvelopele, se realizează o revizie completă a sistemului electric, sunt ajustate amortizoare,  suspensiile, şi se face o echilibrare a carburatorului. 

Mașinile că ating 100.000 km trebuie trebuie supuse unor inspecții la fel de riguroase. În cazul vehiculelor diesel se impune înlocuirea curelei de distribuție, sunt înlocuite lichidele de ambreiajului şi, bineînțeles trebuie echilibraţi cilindrii motorului. 

Numărul optim de kilometrii este influențat de modul în care este întreţinută maşina, şi de seriozitatea cu care sunt realizate fiecare dintre inspecțiile periodice. Un vehicul BMW cu o vechime de 7 ani şi 200.000 de kilometrii poate funcţiona perfect, dacă au fost realizate reviziile recomandate. Sau o maşină cu 169.000 km rulat poate fi una nesigură dacă reviziile nu  sunt respectate.

Un istoric complet te asigură că maşina pe care o cumperi nu are kilometrajul modificat. Raportul poate fi obţinut de la specialiştii bestvindecoder.com în baza numărului vin furnizat. Simplu şi sigur!