Primăria Breaza a anunțat că, în ședința din luna aprilie a Consiliului Local, intenționează promovarea unui proiect de hotărâre prin care impozitele să crească cu 500% în cazul clădirilor și terenurilor neîngrijite.

 

Un astfel de proiect a fost adoptat de mai mulți ani la nivelul mai multor localități din Prahova, inclusiv la Ploiești, însă momentan nu a fost pus în aplicare pe motiv că este destul de complicat să identifici clădirile neîngrijite.

 

Potrivit anunțului Primăriei Breaza, cei interesati pot trimite in scris propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect de hotărâre, până cel târziu la data de 19 aprilie 2018.

 

Propunerile pot fi trimise pe adresa Primăriei Breaza.

Guvernul a modificat și completat legislația achizițiilor publice, pentru a simplifica, clarifica și corela unele prevederi, precum și pentru a reduce termenele în procesul de atribuire a contractelor publice.

 

Ordonanța de urgență adoptată are în vedere corelarea, inclusiv în sensul urmărit de legislația europeană, și clarificarea prevederilor din cele trei legi - Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, precum și Legea nr. 101/2016 privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluționare a Contestațiilor, întrucât anumite prevederi ale acestora au fost modificate pe parcursul procesului de adoptare în Parlament.

 

Un element de noutate al acestei ordonanțe este crearea cadrului legal care va permite, ulterior, prin detalierea în legislația secundară, încheierea de contracte fără publicarea prealabilă în SEAP a anunțului și documentației. Este vorba aici despre achizițiile directe mici realizate de autoritățile contractante, în cazul cărora utilizarea platformei electronice actuale s-a dovedit a nu aduce eficiență, ci mai degraba o birocratizare inutilă. Sunt clarificate condiţiile şi modalităţile de aplicare a procedurii simplificate, stabilindu-se clar că această procedură se aplică pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică, a acordurilor-cadru şi a concursurilor de soluţii a căror valoare estimată este mai mică decât pragurile prevăzute de lege. Procedura simplificată reprezintă modalitatea de realizare a achizițiilor publice sub pragurile impuse de legislația europeană, prin publicare numai la nivel național și cu utilizarea de termene mai scurte și cerințe minimale necesare pentru îndeplinirea contractului.

 

De asemenea, este clarificată situația de excepție de la art. 19 din Legea nr. 98/2016, astfel încât autoritatea contractantă să poată aplica procedura simplificată sau, după caz, achiziția directă, pentru loturi individuale, atunci când sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege. Este precizat dreptul autorității contractante de a solicita operatorilor economici participanţi în comun la procedura de atribuire să adopte sau să constituie o anumită formă juridică numai după declararea ofertei câștigătoare și sub rezerva ca această condiție să fi fost prevăzută fie în documentația de atribuire, fie în anunțul de participare.

 

Se introduce obligația autorității contractante de a solicita ofertantului/candidatului să precizeze, în ofertă sau în solicitarea de participare, datele de identificare ale subcontractanţilor propuşi, numai dacă aceștia din urmă sunt cunoscuți la momentul depunerii ofertei sau solicitării de participare.

 

O nouă prevedere specifică faptul că nu poate fi aplicat criteriul costului/prețului cel mai scăzut în cazul atribuirii contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru de proiectare și execuție. Clarificarea legislativă este necesară pentru a aduce un aport mai mare calității în raport cu prețul pentru contracele de lucrări care implică și partea de proiectare.

 

O altă clarificare vizează textul de lege în sensul că persoana care se consideră vătămată se poate adresa atât Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, cât și instanței de judecată. De asemenea, va fi mai explicită prevederea privind modul de curgere a termenului de soluționare a contestației, prevăzându-se expres că acesta este de 20 de zile lucrătoare de la data primirii copiei dosarului achiziției publice de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, în urma transmiterii acestuia de către autoritatea contractantă odată cu punctul său de vedere asupra contestației, pentru a se evita prelungirea artificială a termenului de soluționare a contestației. Se va aplica un termen unitar, respectiv 5 zile lucrătoare, de comunicare a întâmpinării către instanța de judecată de către intimat, întrucât cele 5 zile calendaristice pot implica și zile libere, astfel se poate reduce în practică la 3 zile lucrătoare.

 

Precizăm faptul că, în ședința din 14 decembrie 2017, Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență care reglementează modul de realizare a controlului ex-ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii. Scopul actului normativ este de a reglementa, la nivel superior legislativ, aria de cuprindere, autoritatea juridică a controlului ex-ante, obligațiile autorităților contractante în relație cu controlul ex-ante, precum și modul de derulare a acestui control. 

Primăria municipiului Câmpina a anuntat că intenționează încheierea unui contract de lucrări în vederea realizării studiului de fezabilitate pentru semaforizarea intersectiei străzii Constantin Stere cu strada Conductelor'.

 

Potrivit anunțului lansat de Primăria Câmpina în vederea realizării studiului de fezabilitate va avea loc o achiziție publică. Valoarea contractului 7.142,85 lei exclusiv TVA. Data limită de depunere a ofertelor este 23 octombrie 2017, ora 15.00.

 

Primăria Câmpina a precizat că termenul de prestare a serviciului este de 30 de zile. Criteriul de atribuire este pretul cel mai scăzut.

Primăria Municipiului Ploiești, prin Direcția Tehnic Investiții – Serviciul Reparații și Investiții Drumuri, informează cetățenii că, în perioada 4 – 6 octombrie a.c., se vor executa lucrări de reparații curente în intersecțiile:

• Strada Torcători / Strada Mărășești / Strada Eroilor (Cioceanu)

• Strada Plăieșilor / Strada Rudului.

 

Municipalitatea ploieșteană își cere scuze pentru disconfortul generat de aceste lucrări și mulțumește cetățenilor pentru înțelegere.

Primăria Municipiului Ploiești informează cetățenii că lucrările de execuție a obiectivului de investiții Modernizare strada Iașului se sistează începând de astăzi. Măsura este luată deoarece operatorul de servicii - S.C. Apa Nova Ploiești - derulează lucrarea “Înlocuire rețea apă potabilă și branșamente pe strada Iașului”.

 

Facem precizarea că, Municipiul Ploiești, prin Direcția Tehnic, Investiții, derulează contractul ce are ca obiect “Delegarea gestiunii serviciului de construire și modernizare, reparare și întreținere a rețelei stradale, lucrări de artă, parcări (cu excepția celor aflate în administrarea altor entități) aflate în administrarea Consiliului Local al Municipiului Ploiești, inclusiv echiparea tramei stradale cu elemente de mobilier urban”. Constructor este S.C. Delta Antrepriza de Constructii si Montaj‘ 93 SRL.

 

Lucrările aferente obiectivului de investiții "Modernizare strada Iașului" vor fi reluate după finalizarea celor derulate de S.C. Apa Nova Ploiești SRL și emiterea ordinului de reîncepere.

Săptămâna aceasta, Consiliul Județean Prahova a demarat lucrările de așternere covoare asfaltice pe rețeaua de drumuri județene.

 

În această etapă sunt incluse mai multe tronsoane de drumuri judeţene, totalizând 56 de kilometri în lungime. Zonele covoarelor asfaltice au fost stabilite de comun acord cu primarii, fiind alese zonele cele mai degradate, de preferință intravilanul localităților.

 

Lucrările, în valoare de aproximativ 5.000.000 lei, se execută de către Societatea Strabenbau Logistic SRL Blejoi, cu termen de finalizare în 45 de zile, fiind realizate tronsoane de drum cuprinse între 500 și 3500 ml.

Agenția pentru Eficiență Energetică și Energii Regenerabile a finalizat primul „Program de îmbunătățire a eficienței energetice” (PIEE) pentru primăria comunei Măgurele, care face parte din lista celor zece primării din județul Prahova pe care agenția și-a propus să le sprijine la realizarea acestor programe. Acest program a fost elaborat în conformitate cu modelul aprobat de Departamentul de Eficiență Energetică al ANRE.

 

Pentru fundamentarea analizei necesare realizării programului PIEE a fost necesară analiza situației energetice a comunei Măgurele în anul de referință 2016. Analiza s-a realizat pe domenii de consum energetic cum ar fi clădiri publice și rezidențiale, sistemul de iluminat public, sectorul transport și producerea de energie din surse regenerabile, dar și pe categorii de energie consumată: energie electrică, gaze naturale, biomasă și carburanți.

 

Pe baza acestei analize au fost stabilite obiectivele de îmbunătățire a eficienței energetice pentru perioada 2017-2023, concretizate prin propunerea unor proiecte prioritare care vizează reabilitarea clădirilor publice din comună: școli, grădinițe, dispensare, modernizarea sistemului de iluminat public prin înlocuirea lămpilor existente cu corpuri de iluminat eficiente de tip LED, precum și introducerea unor sisteme performante de alimentare cu energie care folosesc surse regenerabile solare și geotermale.

Parcurile fotovoltaice din comunele Bănești si Dumbrăvești au fost evaluate de catre Agenția pentru Eficiență Energetică și Energii Regenerabile Ploiesti-Prahova. Instalarea acestora a dus la economii la bugetul local, motiv pentru care autoritatile din Dumbravesti vor sa dubleze capacitatea lor.

Primăriile care doresc să demareze lucrări de cadastru general primesc bani de la ANCPI, prin oficiile de cadastru și publicitate imobiliară (OCPI) şi în acest an. Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a trimis către oficiile teritoriale bugetul aprobat pentru finanțarea lucrărilor de înregistrare sistematică la nivel de sector cadastral.

 

Primăriile care nu au mai beneficiat de fonduri pentru realizarea cadastrului general vor putea accesa anul acesta suma de 150.000 de lei/Unitate Administrativ Teritoriala (UAT), față de 135.000 de lei/UAT în 2016.

 

Totodată, potrivit modificărilor aduse Legii cadastrului și publicității imobiliare, începând din 2017, contractele de finanțare sunt multianuale, ceea ce înseamnă că primăriile nu pierd banii dacă nu finalizează lucrările până la sfârșitul anului. Plățile către primării vor fi efectuate după recepția finală a lucrărilor. Finanțarea lucrărilor de înregistrare sistematică la nivel de sectoare cadastrale din extravilan, și prin excepție, din intravilan, se realizează în baza unui contract de finanțare încheiat de UAT cu oficiul de cadastru și publicitate imobiliară de pe raza județului în care se află.

 

Pentru a veni în sprijinul primăriilor care doresc să acceseze aceste fonduri, ANCPI a actualizat Ghidul primarului pentru desfășurarea lucrărilor de înregistrare sistematică pe sectoare cadastrale. Acesta este disponibil pe pagina web a ANCPI: http://www.ancpi.ro/pnccf/documente/ghidul_primarului_v03.pdf.

 

Totodată, ANCPI a transmis către oficiile de cadastru și publicitate imobiliară teritoriale și către primării modelul de contract de finanțare. Oficiile teritoriale vor trimite primăriilor scrisori de intenție prin care sunt invitate să acceseze sumele alocate. În 2017, ANCPI poate finanța din venituri proprii lucrări de înregistrare sistematică la nivel de sector cadastral pentru 2.949 de UAT-uri, în restul de până la 3.181 de UAT-uri lucrările fiind finalizate sau în diverse stadii de execuție.

Vineri, 30 septembrie 2016, Consiliul Local Sinaia a aprobat modificarea anexei la Hotărârea Consiliului Local nr. 95/29.07.2016 privind criteriile de bază pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuințe și repartizarea locuințelor pentru tineri, destinate închirierii construite prin ANL. Lista de priorităţi se stabileşte anual, iar solicitanţii înscrişi în lista de priorităţi, cu respectarea criteriilor de acces la locunțe care nu pot beneficia de repartizarea unei locuinţe în limita fondului disponibil în anul respectiv, pot primi repartiţii în anii următori, în limita fondului disponibil în fiecare an şi în noua ordine de prioritate stabilită.

 

Criteriile de acces la locuință

• Titularul cererii de repartizare a unei locuinţe pentru tineri, destinată închirierii, trebuie să fie major, în vârstă de până la 35 de ani la data depunerii cererii, şi să poată primi repartiţie pentru locuinţă în cel mult 36 de luni de la împlinirea acestei vârste.

• Titularul cererii de locuinţă şi ceilalţi membrii ai familiei acestuia - soţ/soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia-trebuie să nu deţină şi să nu fi deţinut o altă locuinţă în proprietate şi/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuinţe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a unităţii administrativ-teritoriale sau a unităţii în care îşi desfăşoară activitatea, în localitatea Sinaia.

• Titularul cererii de locuinţă trebuie să îşi desfăşoare activitatea în localitatea Sinaia.

• Repartizarea locuinţelor se face în limita fondului disponibil, luându-se în considerare atât locuinţele libere din fondul existent, cât şi locuinţele ce urmează a fi finalizate în cadrul unor obiective de investiţii aprobate şi cuprinse în programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii.

 

Tinerilor care îndeplinesc aceste criterii de acces la locuință li se vor aplica criteriile de ierarhizare stabilite prin punctaj în vederea stabilirii ordinii de prioritate. În prezent, în carierul Platou Izvor sunt în construcție 3 blocuri ANL, în care vor fi disponibile 69 de unități locative. Termenul de finalizare al lucrărilor este la sfârșitul acestui an.

 

Întreaga Hotârâre de Consiliu va fi afisată pe http://www.primaria-sinaia.ro/

Pe drumul judeţean DJ 102 B, km 5+200, în localitatea Drajna, au fost finalizate lucrările de consolidare a platformei drumului, zona fiind cunoscută cu probleme privind alunecările de teren.

 

În ultimii ani, pentru a se menţine stadiul de viabilitate, s-au făcut intervenţii cu mixturi asfaltice sau balast, dar aceste intervenţii nu au rezolvat problema decât pe termen scurt. Din acest motiv s-a luat decizia realizării unei lucrări definitive, soluţia tehnică constând în executarea a 54 de coloane forate cu diametrul 88 cm şi lungime de 20 m, precum şi ziduri de beton pentru consolidarea coloanelor. Totodată, lucrarea a presupus executarea unor şanţuri de beton, a unor drenuri precum şi refacerea sistemului rutier.

 

Valoarea contractului este de 1.465.501,90 lei (cu TVA), iar termenul de execuţie a fost de 10 luni.

Pagini