Deciziile bine fundamentate din administrația publică locală se bazează pe o gândire și o pregătire în politici publice, astfel că Institutul pentru Politici Publice (IPP) și Asociația Municipiilor din România (AMR) demarează un proiect național menit să contribuie la creșterea capacității municipiilor în a formula politici publice locale durabile sau a evalua, după caz, impactul acestora, printr-un pachet de activități practice pentru funcționari și aleși.

 

Proiectul Politici publice locale își asumă creșterea calității procesului de fundamentare a deciziilor la nivelul a 103 municipii din România respectiv a sectoarelor municipiului București prin acțiuni concrete, principalele referindu-se la:

-dezvoltarea unui pachet de instrumente (model de referat de specialitate, model de notă de fundamentare pentru acte normative locale, model de expunere de motive, model de document de analiză cost- beneficiu, model de formulare culegere feedback de la personale interesate în procesul de consultare publică, model de propunere de politică publică pentru formularea măsurii într-un act normativ – hotărâre de consiliu local, dispoziție primar, după caz) prin care să se determine standardizarea etapelor ciclului de politici publice parcurs de o primărie și în afara cărora aceasta nu va avea voie să adopte decizii publice

-sprijinirea personalului autorităților locale în folosirea acestor instrumente Instruirea societății civile să exercite presiunea civică necesară respectiv să se implice în formularea și promovarea de politici publice alternative la cele inițiate de autoritățile publice

-revizuirea și publicarea ediției a doua a Manualului de politici publice – instrument dedicat viitorilor specialiști din sectorul public, privat și din domeniul academic

-furnizarea de asistență de specialitate pentru pilotarea instrumentelor de profesionalizare a proceselor decizionale locale pentru un număr de 8 municipii.

În 14 luni de proiect, partenerii urmăresc să determine profesionalizarea proceselor decizionale, de la conlucrarea cu reprezentanții tuturor municipiilor astfel încât să beneficieze de tot pachetul de instrumente și să înțeleagă importanța parcurgerii etapelor necesare elaborării unei politici publice, până la acordarea de asistență tehnică unor municipii – pilot (alese funcție de interes pentru a implementa procedurile) ca să folosească tot instrumentarul oferit în proiect.

Toate experiențele din conlucrarea de pe plan local, dobândite prin proiect, vor fi incluse într-o propunere de act normativ prin care să se instituționalizeze, în toată țara, un mecanism-standard de adoptare a deciziilor bazat pe o fundamentare gândită în termeni de politică – publică.

Impactul estimat al proiectului va fi:

-Grad ridicat de informare/cunoaștere a personalului autorităților publice locale de a profesionaliza procesul decizional local, prin implementarea instrumentelor dezvoltate în cadrul proiectului (minim 100 participanți la workshop-urile regionale)

-Capacitate crescută a organizațiilor neguvernamentale și a partenerilor sociali de a se implica în formularea și promovarea politicilor publice (minim 150 de reprezentanți din societatea civilă locală și centrală instruiți în domeniul ciclului politicilor publice)

-3000 de profesioniști din domeniul politicilor publice informați prin materialele produse în proiect

-Minim 5 propuneri alternative, de politici publice existente, venite din partea ONG-urilor și acceptate de autoritățile publice vizate. 

Valoarea contractului de finanțare este de 874.291,99 lei, din care valoare eligibilă nerambursabilă: 856.806,15 lei (valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 719.578,88 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național 137.227,27 lei), iar cofinanțarea beneficiarului în valoare de 17.485,84 lei.

Prin rezultatele sale, dar mai ales prin modul activ în care se lucrează cu personalul și decidenții din administrația publică locală și, implicit prin cooptarea interesului de participare în ciclul politicilor publice al ONG-urilor, proiectul contribuie la atingerea obiectivelor Strategiei pentru Consolidarea Administrației Publice 2014 – 2020, cadrul de referință care orientează în prezent reforma administrației publice din România. Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Viceprimarul municipiului Ploiești, Cristian Mihai Ganea, va participa la inaugurarea locului de joacă modernizat, din cadrul Parcului “Mihai Viteazul”, eveniment care se va desfășura miercuri, 10 octombrie a.c., începând cu ora 12.

 

Noul loc de recreere, destinat copiilor ploieșteni, include 15 elemente de joacă noi, echipamente moderne destinate activităților recreative (complex de joacă cu tobogan tubular, leagăne adaptate pentru vârste diferite, balansoare simple sau pe arc, sistem de cățărare etc.), precum și un pavaj special din cauciuc antitraumă turnat, destinat siguranței celor mici.

 

Proiectul, care a implicat refacerea completă a locului de joacă din cadrul Parcului “Mihai Viteazul”, a fost demarat de municipalitatea ploieșteană în parteneriat cu firma Allianso Business Park – Ploiesti West Park, care a asigurat prin sponsorizare investiția respectivă.

 

Municipalitatea ploieșteană va continua derularea unor investiții similare, în vederea realizării la nivelul comunității locale a cât mai multor locuri de joacă sau zone de recreere și agrement, moderne și sigure.

Primăria Municipiului Ploiești, prin Direcția Tehnic – Investiții, informează cetățenii că au demarat lucrări de investiții pe străzile Vaslui, Verii, Faurari si Intrarea Prundului.

 

Lucrările sunt executate de S.C. DELTA ACM’ 93 SA în baza contractului având ca obiect “Delegarea gestiunii serviciului de construire, modernizare, reparare și întreținere rețele stradale, lucrări de artă, parcări (cu excepția celor aflate în administrarea altor entități) aflate în administrarea Consiliului Local al Municipiului Ploiești, inclusiv echiparea tramei stradale cu elemente de mobilier urban”.

Primăria Municipiului Ploiești, prin Direcția Tehnic – Investiții, informează cetățenii că, începând de luni, 30 iulie 2018, se vor executa lucrări de întreținere, reparații - asfaltare pe strada Bobâlna.

 

Lucrările vor fi executate de S.C. DELTA ACM’ 93 SA în baza contractului având ca obiect “Delegarea gestiunii serviciului de construire, modernizare, reparare și întreținere rețele stradale, lucrări de artă, parcări (cu excepția celor aflate în administrarea altor entități) aflate în administrarea Consiliului Local al Municipiului Ploiești, inclusiv echiparea tramei stradale cu elemente de mobilier urban”. 

Primăria Breaza a anunțat că, în ședința din luna aprilie a Consiliului Local, intenționează promovarea unui proiect de hotărâre prin care impozitele să crească cu 500% în cazul clădirilor și terenurilor neîngrijite.

 

Un astfel de proiect a fost adoptat de mai mulți ani la nivelul mai multor localități din Prahova, inclusiv la Ploiești, însă momentan nu a fost pus în aplicare pe motiv că este destul de complicat să identifici clădirile neîngrijite.

 

Potrivit anunțului Primăriei Breaza, cei interesati pot trimite in scris propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect de hotărâre, până cel târziu la data de 19 aprilie 2018.

 

Propunerile pot fi trimise pe adresa Primăriei Breaza.

Guvernul a modificat și completat legislația achizițiilor publice, pentru a simplifica, clarifica și corela unele prevederi, precum și pentru a reduce termenele în procesul de atribuire a contractelor publice.

 

Ordonanța de urgență adoptată are în vedere corelarea, inclusiv în sensul urmărit de legislația europeană, și clarificarea prevederilor din cele trei legi - Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, precum și Legea nr. 101/2016 privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluționare a Contestațiilor, întrucât anumite prevederi ale acestora au fost modificate pe parcursul procesului de adoptare în Parlament.

 

Un element de noutate al acestei ordonanțe este crearea cadrului legal care va permite, ulterior, prin detalierea în legislația secundară, încheierea de contracte fără publicarea prealabilă în SEAP a anunțului și documentației. Este vorba aici despre achizițiile directe mici realizate de autoritățile contractante, în cazul cărora utilizarea platformei electronice actuale s-a dovedit a nu aduce eficiență, ci mai degraba o birocratizare inutilă. Sunt clarificate condiţiile şi modalităţile de aplicare a procedurii simplificate, stabilindu-se clar că această procedură se aplică pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică, a acordurilor-cadru şi a concursurilor de soluţii a căror valoare estimată este mai mică decât pragurile prevăzute de lege. Procedura simplificată reprezintă modalitatea de realizare a achizițiilor publice sub pragurile impuse de legislația europeană, prin publicare numai la nivel național și cu utilizarea de termene mai scurte și cerințe minimale necesare pentru îndeplinirea contractului.

 

De asemenea, este clarificată situația de excepție de la art. 19 din Legea nr. 98/2016, astfel încât autoritatea contractantă să poată aplica procedura simplificată sau, după caz, achiziția directă, pentru loturi individuale, atunci când sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege. Este precizat dreptul autorității contractante de a solicita operatorilor economici participanţi în comun la procedura de atribuire să adopte sau să constituie o anumită formă juridică numai după declararea ofertei câștigătoare și sub rezerva ca această condiție să fi fost prevăzută fie în documentația de atribuire, fie în anunțul de participare.

 

Se introduce obligația autorității contractante de a solicita ofertantului/candidatului să precizeze, în ofertă sau în solicitarea de participare, datele de identificare ale subcontractanţilor propuşi, numai dacă aceștia din urmă sunt cunoscuți la momentul depunerii ofertei sau solicitării de participare.

 

O nouă prevedere specifică faptul că nu poate fi aplicat criteriul costului/prețului cel mai scăzut în cazul atribuirii contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru de proiectare și execuție. Clarificarea legislativă este necesară pentru a aduce un aport mai mare calității în raport cu prețul pentru contracele de lucrări care implică și partea de proiectare.

 

O altă clarificare vizează textul de lege în sensul că persoana care se consideră vătămată se poate adresa atât Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, cât și instanței de judecată. De asemenea, va fi mai explicită prevederea privind modul de curgere a termenului de soluționare a contestației, prevăzându-se expres că acesta este de 20 de zile lucrătoare de la data primirii copiei dosarului achiziției publice de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, în urma transmiterii acestuia de către autoritatea contractantă odată cu punctul său de vedere asupra contestației, pentru a se evita prelungirea artificială a termenului de soluționare a contestației. Se va aplica un termen unitar, respectiv 5 zile lucrătoare, de comunicare a întâmpinării către instanța de judecată de către intimat, întrucât cele 5 zile calendaristice pot implica și zile libere, astfel se poate reduce în practică la 3 zile lucrătoare.

 

Precizăm faptul că, în ședința din 14 decembrie 2017, Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență care reglementează modul de realizare a controlului ex-ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii. Scopul actului normativ este de a reglementa, la nivel superior legislativ, aria de cuprindere, autoritatea juridică a controlului ex-ante, obligațiile autorităților contractante în relație cu controlul ex-ante, precum și modul de derulare a acestui control. 

Primăria municipiului Câmpina a anuntat că intenționează încheierea unui contract de lucrări în vederea realizării studiului de fezabilitate pentru semaforizarea intersectiei străzii Constantin Stere cu strada Conductelor'.

 

Potrivit anunțului lansat de Primăria Câmpina în vederea realizării studiului de fezabilitate va avea loc o achiziție publică. Valoarea contractului 7.142,85 lei exclusiv TVA. Data limită de depunere a ofertelor este 23 octombrie 2017, ora 15.00.

 

Primăria Câmpina a precizat că termenul de prestare a serviciului este de 30 de zile. Criteriul de atribuire este pretul cel mai scăzut.

Primăria Municipiului Ploiești, prin Direcția Tehnic Investiții – Serviciul Reparații și Investiții Drumuri, informează cetățenii că, în perioada 4 – 6 octombrie a.c., se vor executa lucrări de reparații curente în intersecțiile:

• Strada Torcători / Strada Mărășești / Strada Eroilor (Cioceanu)

• Strada Plăieșilor / Strada Rudului.

 

Municipalitatea ploieșteană își cere scuze pentru disconfortul generat de aceste lucrări și mulțumește cetățenilor pentru înțelegere.

Primăria Municipiului Ploiești informează cetățenii că lucrările de execuție a obiectivului de investiții Modernizare strada Iașului se sistează începând de astăzi. Măsura este luată deoarece operatorul de servicii - S.C. Apa Nova Ploiești - derulează lucrarea “Înlocuire rețea apă potabilă și branșamente pe strada Iașului”.

 

Facem precizarea că, Municipiul Ploiești, prin Direcția Tehnic, Investiții, derulează contractul ce are ca obiect “Delegarea gestiunii serviciului de construire și modernizare, reparare și întreținere a rețelei stradale, lucrări de artă, parcări (cu excepția celor aflate în administrarea altor entități) aflate în administrarea Consiliului Local al Municipiului Ploiești, inclusiv echiparea tramei stradale cu elemente de mobilier urban”. Constructor este S.C. Delta Antrepriza de Constructii si Montaj‘ 93 SRL.

 

Lucrările aferente obiectivului de investiții "Modernizare strada Iașului" vor fi reluate după finalizarea celor derulate de S.C. Apa Nova Ploiești SRL și emiterea ordinului de reîncepere.

Săptămâna aceasta, Consiliul Județean Prahova a demarat lucrările de așternere covoare asfaltice pe rețeaua de drumuri județene.

 

În această etapă sunt incluse mai multe tronsoane de drumuri judeţene, totalizând 56 de kilometri în lungime. Zonele covoarelor asfaltice au fost stabilite de comun acord cu primarii, fiind alese zonele cele mai degradate, de preferință intravilanul localităților.

 

Lucrările, în valoare de aproximativ 5.000.000 lei, se execută de către Societatea Strabenbau Logistic SRL Blejoi, cu termen de finalizare în 45 de zile, fiind realizate tronsoane de drum cuprinse între 500 și 3500 ml.

Agenția pentru Eficiență Energetică și Energii Regenerabile a finalizat primul „Program de îmbunătățire a eficienței energetice” (PIEE) pentru primăria comunei Măgurele, care face parte din lista celor zece primării din județul Prahova pe care agenția și-a propus să le sprijine la realizarea acestor programe. Acest program a fost elaborat în conformitate cu modelul aprobat de Departamentul de Eficiență Energetică al ANRE.

 

Pentru fundamentarea analizei necesare realizării programului PIEE a fost necesară analiza situației energetice a comunei Măgurele în anul de referință 2016. Analiza s-a realizat pe domenii de consum energetic cum ar fi clădiri publice și rezidențiale, sistemul de iluminat public, sectorul transport și producerea de energie din surse regenerabile, dar și pe categorii de energie consumată: energie electrică, gaze naturale, biomasă și carburanți.

 

Pe baza acestei analize au fost stabilite obiectivele de îmbunătățire a eficienței energetice pentru perioada 2017-2023, concretizate prin propunerea unor proiecte prioritare care vizează reabilitarea clădirilor publice din comună: școli, grădinițe, dispensare, modernizarea sistemului de iluminat public prin înlocuirea lămpilor existente cu corpuri de iluminat eficiente de tip LED, precum și introducerea unor sisteme performante de alimentare cu energie care folosesc surse regenerabile solare și geotermale.

Pagini